|
|||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
|
Op de website van Canal Digitaal staat dat MEDIO MAART Nederland 2 HD en SBS6 HD beschikbaar komen.
is er al informatie beschikbaar wanneer deze zenders echt komen? En voor de nieuwe fastscanlijst nog een tip voor onze Henk: MTV 2 moet hernoemd worden naar MTV Rocks. ![]()
Televisiezenders: wees wijs, voer eerst het HD-aanbod op tot 100% voordat je met 3D gaat beginnen. Laatst aangepast door Stephen : 10-03-10 om 18:12 |
|
|
|||
|
|||
|
Dat kan niet lang meer duren lijkt mij.
Ik doe bijna elke dag een fast scan om te kijken of er weer iets nieuws is. Mvg, Peter / degeluidsman. |
|
|
||||
|
||||
|
als ze er aan komen, zul je het wel van te voren horen..
nog even geduld denk ik, ze hebben ook gezegd uiterlijk eind maart.. dus stel je daar maar op in, kan het altijd mee vallen
|
|||
|
|||
|
Instellen op eind maart hoeft niet en is feitelijk ook onzin; ze hebben gecommuniceerd en op de website staat half maart. Dat is over een paar dagen, dus een deze dagen zullen ze wel met een testuitzending beginnen. Gewoon in de gaten houden en zodra er iets wordt uitgezonden zal het heus wel op dit forum bekend gesteld worden. Die komen toch op een andere tp, nl 12188 of heb ik dat mis.
|
|
|
||||
|
||||
|
In de frequentiebijlage bij de vandaag ontvangen Totaal TV staan ze op de transponder waar de themazenders zitten. Dus de 11.739 verticaal op de Astra 3.
|
|||
|
|||
|
Zou op die transponder dan ook DVB-S2 QPSK zitten...? We zullen het zien
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|||
|
|||
|
Wordt wel vol op die transponder zeg, voor zo ver die dat nu al niet is.
Kan dan wel omschakelen naar DVB-S2 maar dan nog twee HD-zenders er bij... |
|
|
|||
|
|||
|
De transponder wordt inderdaad omgezet naar DVB-S2/QPSK (misschien ook nog wel een andere feq waarde waardoor er extra bandbreedte besparing komt) en dan komen daar twee HD-zenders op te staan. Alle zenders worden overgezet naar MPEG4 en daarnaast gaan Nederland24 verdwijnen. Daarmee is er gewoon ruimte genoeg voor twee HD-kanalen die uitgezonden worden in soortgelijke bandbreedte als de huidige HD-zenders.
Ik voorzie ook een herschikking van HD-kanalen als alle omzettingen zijn gedaan en de twee nieuw gehuurde transponders actief zijn geworden en later naar de Astra 3B zijn overgezet.
_ Satellite Magazine op Twitter: http://twitter.com/satmagazine Jarco Kriek op Twitter: http://twitter.com/kriekmedia Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV |
|
|
|||
|
|||
|
Het is nu 1/2 maart. Komt vandaag Ned2HD en/of SBS6 HD??
En de nieuwe zenderlijst? Dank u |
![]() |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
|
|