|
|||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Het probleem is namelijk dat CD zich een onbetrouwbaar partner toont. Als ik mezelf als voorbeeld neem heb ik, in het bezit zijnde van goedgekeurde (toekomstzekere) apparatuur in de loop van oktober een proefabonnement genomen op het uit 3 24 uurs kanalen bestaande Film1 aanbod. Het aanbod beviel me en ik heb het proefabo laten doorlopen zodat ik mij vanaf januari voor een jaar heb gecommitteerd aan het betalen van €15 in de maand voor die 3 24 uurs filmkanalen. Ik ben goed op de hoogte van de ontwikkelingen op satellietgebied en wist dat CanalDigitaal voornemens was het themapakket om te zetten naar een uitzendstandaard die mijn ontvanger (ondanks vermeende toekomstzekerheid) niet aankan (onzekerheid over de ontwikkeling van het themapakket was een van de redenen voor mij deze vooralsnog uit te faseren). Ik nam echter de berichtgeving van de goed ingevoerde journalistiek alhier, waarin expliciet werd vermeld dat de omzetting van het themapakket geen gevolgen zou hebben voor de beschikbaarheid van Film1 3 in mpeg 2 voor waar aan, en voelde mij niet bezwaard om mij voor een jaar vast te leggen: Doorgaande ontvangst van de 3 24uurs kanalen was immers vooralsnog verzekerd. In de tussenliggende maanden heb ik namelijk op diverse plaatsen op dit forum (ook in draden waar CanalDigitaal medewerkers actief zijn) de toegezegde Mpeg2 status van Film1 3 in 24uurs versie benoemd en de vraag gesteld of deze toezegging nog steeds stand houd. Op geen enkel moment heeft CanalDigitaal zelf, dan wel via de journalistiek aangegeven dat het 24 uurs kanaal van Film1 3 weldegelijk verdwijnt voor de mpeg 2 kijker (niet aankomen met de avondversie, de opmerkingen van september gingen duidelijk over de versie op de thematransponder: hier zou een mpeg 2 oplossing op een andere plek voor gezocht worden.). Zelfs in deze draad heb ik nog een aanvullende vraag gesteld aan onze meest ingevoerde journalistiek of het echt wel de 24uurs versie van Film1 3 betrof (geen reactie overigens)... 5 weken nadat mijn jaarverbintenis inging schrapt CanalDigitaal de helft van 1 van de 3 kanalen welke mijn pakket bevat. Zomaar. Geen vervangingsaanbod, geen uitgebreide vooraankondiging, geen brief, alleen 3 weken vantevoren een bijzin in een (terrecht) juichend persbericht over nieuw aanbod. Natuurlijk, als ik een nieuwe ontvanger aanschaf krijg ik de zender én veel meer ervoor terug, maar ik bepaal graag zelf wanneer ik naar een nieuwe techniek overga en had blijkbaar niet moeten vertrouwen op de toezeggingen die CanalDigtaal in het najaar gedaan heeft. En dan zullen er wel weer zijn die aanvoeren dat ik CanalDigitaal het recht ontzeg haar standpunten aan te passen in de loop van de tijd (ik herrinner me vrij zwakke nsb analogiën op dit punt uit het recente verleden ), integendeel zelfs. Maar het past dan wel om dit soort nieuws met dezelfde graagte voor het voetlicht te brengen als het nieuws dat een ingreep geen gevolgen heeft, of in ieder geval open en eerlijk te zijn op het moment dat de vraag aan de orde komt op het forum.Nu verwacht ik dat CanalDigitaal zich aan zijn toezeggingen houdt, al stelde mijn onderbuik als onzekere vragen, en blijkt juist dit laatste gevoel de waarheid te bevatten: Bij CanalDigitaal is heb vaak opletten op wat men niet zegt, daarin zegt men veelal net zoveel als wat men wel zegt. Overigens is CanalDigitaal daar niet uniek in. Het meest cru is nog wel dat mij de 24 uurs versie van Film1 3 wordt onthouden door het zogenaamde etalagekanaal. Een zender die elke maand 12 uur per dag (zonder EPG en al weer een week in een foutief beeldformaat, al getuigd Nostalgienet ervan dat ze dit bij CanalDigitaal geen probleem vinden) reklame maakt voor de kabelmaatschappijen die deze kanalen de hele dag, met epg en permanent doorgeven. Schijnbaar is dit etalagekanaal belangrijker voor CD dan het zich houden aan de toezeggingen gedaan aan haar bestbetalende abonnees. Het zich wederom niet eerlijk en betrouwbaar opstellen jegens hen geeft ook het goede nieuws van de dag een zurig randje! |
|
|
|||
|
|||
|
Als ik alles goed begrijp zou je een MPEG 4 aanbod krijgen als je abonnee bent van Film1/Sport1.... En zoals het nu gaat is het voor een bepaalde tijd verbinden aan CDS en de MPEG 4 ontvanger is gratis... Waar zeuren we nu eigenlijk over???
Lid van het PLi(R)-Images team. Laatst aangepast door Littlesat : 09-02-10 om 10:20 |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Ik ben voorstander van een goed gecommuniceerde overstap naar mpeg4. Zoals altijd richt zich mijn ergenis op de discrepantie tussen woorden en werkelijkheid.
|
|||
|
|||
|
Je hebt toch een vervangingsaanbod gekregen omdat je themakanalen abonnee bent? Wellicht dat je daarom geen vervangingsaanbod voor Film1/Sport1 heb gekregen. En ik weet zeker dat als je contact opneemt met CanalDigitaal ze je als Film1/Sport1 abonnee ook een vervangingsaanbod wil doen. En wat niet is kan natuurlijk nog komen. Ik verwacht de overgang van de themakanalen transponder echt niet begin maar eerder eind maart. De echte drang (vrije ruimte voor NPO HD-kanalen) is er namelijk nu niet meer omdat men in ieder geval de loop van april genoeg ruimte via de twee bijgehuurde transponders heeft om HD-uitbreidingen te doen. Hierdoor heeft men meer tijd en lucht gekregen om abonnees een mogelijkheid te geven om, al dan niet met een vervangingsaanbod, van MPEG2 naar MPEG4 te migreren.
Alleen dat vervangingsaanbod is, zoals je eerder al op dit forum vermeldt heb, niet geheel aan je wensen die je stelt aan een HD/PVR ontvanger. Het zijn natuurlijk de Pace/Philips ontvangers
_ Satellite Magazine op Twitter: http://twitter.com/satmagazine Jarco Kriek op Twitter: http://twitter.com/kriekmedia Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV |
|
|
||||
|
||||
|
In mijn persoonlijke geval heb ik geen "brief" aanbieding gehad voor mijn themapakket, gezien ik het themapakket in eerdere instantie heb opgezegd per vervaldatum 31-1-2010.
Ik ben inderdaad niet geďnteresseerd in zo'n brak beest als de 8121 voor €250,- Vervangingsaanbiedingen onder bijtekening zal ik (wegens vermoedelijk lagere prijs) weer op hun eigen merites beoordelen... Overigens waren het volgens mij alleen thema, combi en HD pakketters die een vervangingsbrief zouden krijgen. De eerste wegens mpeg 4 omzetting, de anderen wegens het veranderen van de pakketstructuur. Volgens mij is nergens gezegd dat Film1/Sport1 kijkers een vervangingsaanbod krijgen, sterker nog, tot vandaag was de communicatie dat deze geen negatieve gevolgen van de omzetting zouden hebben (wat nu juist mijn punt is). Kortom, mocht CanalDigitaal voornemens zijn Film1 en Sport1 kijkers een aanbod te doen (wat ik niet direct verwacht gezien Sport1 2 wel in huidige vorm beschikbaar blijft en Film1 3 niet voor niets voor de helft ook) juich ik dat van harte toe en zie ik dit als waardige vervanger van de eerdere toezeggingen, los van het feit of het zoenoffer mij uiteindelijk zal bekoren.
Volgens opmerkingen van CanalDigitaal op dit forum komt Sport1HD ook beschikbaar voor Entertainmentpakket abonnees Laatst aangepast door Johnmeel : 09-02-10 om 11:18 |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Ik was nog niet helemaal bijgelezen en deze stond in een draad die me iets minder interesseerde dan een aantal die gisteren gestart waren
|
|||
|
|||
|
Boomerang terug is heel goed. Echter dat nu het geluid niet synchroon loopt is wel hinderlijk.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja, dat niet synchroon lopen van het geluid neemt een hoop van het pleizer weg. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
|
![]() |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
|
|