|
|
|||
|
|||
|
Dit bericht had ik al elders op de site geplaatst, maar past hier wellicht beter:
Ik heb hier een ontvanger van het type 'philips 7121'. Het valt mij op dat de ondertiteling op deze ontvanger nog niet optimaal werkt. Op History Channel doet de ondertiteling het helemaal niet, en op engelse kanalen die ondertiteling meezenden loopt de ondertiteling geregeld voor enige mintuten vast. Nu is mijn vraag wanneer er weer een nieuwe firmware update komt, en of deze update deze problemen ook op lost. Henri |
|
|
|||
|
|||
|
Ik heb hetzelfde probleem. Hij loopt zelfs zo erg vast dat ik niet eens meer met mijn afstandsbediening iets kan doen. Ik moet dan de decoder opnieuw opstarten.
|
|
|
|||
|
|||
|
Het is zo dat deze kanalen geen "declared" subtitle functie hebben zoals dat bij veel zenders het geval is. De Britse zenders hebben dat wel.
Bij niet declared ondertitels moet men naar teletekst gaan en pagina 888 kiezen, echter de pagina blijft zwart met de onderschriften. Je ziet het videobeeld dus niet! Is dus een grove fout in hun teletekst verwerker. Ook moeten bij gebruik van de ondertitelpagina de gekleurde "knoppen" indicatie onderaan het scherm verdwijnen. |
|
|
||||
|
||||
|
Maar ook via 888 zijn er geen ondertitels bij History.
Het is wel heel vreemd dat een goedgekeurde ontvanger niet in staat is om bij de EIGEN zenders van CD geen ondertiteling te weergeven. Het is superirritant omdat History bij ons een zender is die veelbekeken wordt. Dus Canal digitaal zorg snel voor een update.
|
|||
|
|||
|
Ja, kort gezegd: Zowel de subtitlefunctie als de teletekst functie zit vol bugs. Eigenlijk onbegrijpelijk voor een gigant als Philips, de oorspronkelijke ontwerper. Heel dat teletekst en ondertitelaffaire is waarschijnlijk niet ontworpen door de TV afdeling van Philips-Brugge, waar ze het wel kunnen, dat is bewezen.
De nieuwe eigenaar van de decoderboxen afdeling zal er serieus mogen aan sleutelen. Neem een voorbeeld aan de decoders van de Clarcke tech groep. |
|
|
|||
|
|||
|
Van Pace, de fabrikant, hoop ik dat ze het kunnen , willen oplossen.
Heb jammer genoeg nog al slechte ervaring met ze. De updates waren wel aangekondigd maar kwamen niet. Maar Cd is toch wel een grote klant van ze, dat zal wel invloed hebben. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik vraag me af waneer we terug ondertitels hebben op zone reality, history, en nog een paar anderen.
Er is wel een een omweg, maar kwalitatief is dit een terugval, omdat upscaling alleen bij hdmi werkt, en niet bij scart. Ik had deze verwacht bij de vorige update. Wij zullen dan maar wachten, op de volgende, of weet er iemand iets meer van, wanneer. |
|
|
|||
|
|||
|
het valt me op dat vanaf canal digitaal nog niet gereageerd is op dit onderwerp, terwijl dit nog steeds speelt.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik vind het ook erg jammer .. Lijkt me toch niet al te moeilijk om bij het History Channel ook ondertiteling op te nemen
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
![]() |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ondertiteling History Channel / BBC | hjj | Klantenservice | 18 | 28-08-09 13:09 |
| Geen ondertiteling history dsr8121 | rudieenyvonne | Philips | 0 | 24-07-09 10:29 |
| History channel | albertino | Frequenties, nieuwe zenders, settingslijsten | 7 | 20-04-09 22:38 |
| Geen beeld meer op History channel | rudieenyvonne | Klantenservice | 14 | 12-04-09 13:35 |
| History Channel: geen geluid | paullo | Algemeen | 15 | 06-05-08 08:09 |