|
|
|||
|
|||
|
Ik heb op dit moment een inverto 7000M PVR met twintuner en een hdd van 160 gb.
TV Vlaanderen heeft nu een brief gestuurt waarin ze zeggen dat ik een nieuwe HD decoder nodig heb. Ze bieden mij de Philips 8121 aan voor 99 €. Met mij inverto kan ik tot 3 programma's tegelijk opnemen in het tv vlaanderen pakket. Kan ik dit ook met de Philips 8121?? Laatst aangepast door alex inverto : 07-02-10 om 18:56 |
|
|
|||
|
|||
|
AFAIK kan je met de philips één of twee programma's opnemen (één kijken en één opnemen of twee opnemen).
|
|
|
|||
|
|||
|
Met de inverto kan ik twee programma's opnemen en naar een ander derde programma kijken. Dat zou dan niet meer gaan ofzo?
Hoe komt dat eigenlijk het is toch ook een twintuner? |
|
|
|||
|
|||
|
Dat heeft niets te maken met het feit dat het een twintuner is.
Een eenvoudige twintuner kan bijvoorbeeld een zender decoderen om te kijken en een om op te nemen. Uitgebreide twin tuners kunnen tot 8 opnames tegelijk maken. (maximaal 2 verschillende transponders, dat wel, één per tuner). |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
|
die 8 opnames hoeft van mij ook niet hoor.
Wat wel geregeld voorkomt is twee opnames en één andere zender kijken, maar dan loop je met twee twin lnb's geregeld tegen de beperking aan dat je maar één transponder per tuner kunt pakken. Het achteraf kijken neemt veel minder tijd in beslag als "live" kijken omdat je dan niet naar de reclames hoeft te kijken. |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
ik dacht dat de 8121 altijd maar 1 programma op kon nemen, los van het feit of men er ook 1 kijkt. De ene tuner wordt namelijk vast voor het kijken gebruikt, de andere voor het ongecodeerd opnemen. Het ontbreken van dual-record is voor mij een van de belangrijkste nadelen van zo´n 8121
|
||||
|
||||
|
Het is mij ook niet gelukt om twee opnames te combineren met kijken, zelfs niet als ze op dezelfde transponder zitten. Dit kan inderdaad met b.v. de Inverto wel.
Is dit een hardware kwestie of zou dit op te lossen zijn met de software? Het is jammer dat je een twintuner hebt maar je loopt steeds tegen opnameconflicten aan.......
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
| Weergave Modus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| een schotel/ontvanger, astra 1 & 3 tegelijkertijd ontvangen? | tantinga | Algemene vragen satellietontvangst | 3 | 22-11-09 22:53 |
| kunnen deze kanalen ook | cindel | Algemene vragen satellietontvangst | 23 | 06-08-09 16:56 |
| Hoeveel zenders in MPEG4? | ANZO | Algemene vragen satellietontvangst | 6 | 28-11-08 08:18 |