Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 13-12-09, 11:34
roymarja roymarja is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 24-04-09
Standaard welke cam voor mijn Homecast 8100 (CD-goedgekeurd)

Hallo,

Sinds de aanschaf van deze ontvanger d.d. juli '09 heb ik last van het verschijnsel dat de 8100 met de meest recente Mediaguard module vastloopt op de gecodeerde zenders wanneer tevoren flink gezapt is bij de "vrije jongens".
Steevast krijg ik dan de melding te zien: gecodeerd kanaal
Stroomloos maken of de module ontgrendelen en vervolgens in de schacht terugduwen is dan de enige remedie.

OP het Homecast-forum kreeg ik de tip de Astoncrypt-cam te gebruiken en i.d.d. met die module lijkt alles goed te gaan.
Lijkt ja want hiermee verwordt het decoderen tot een soort illegaal kansspel.
Héél soms wel maar meestal gebeurt er niets en staat het te decoderen programma dan dubbel op de hdd!

Ik ben dus nu gedwongen de modules veelvuldig om te wisselen al naar gelang het kijk/opname-gedrag.
Dit heen en weer geschuif komt de eigenlijk CD-smartcard natuurlijk nooit ten goede.

Wie heeft eventueel de verlossende tip voor een wel onberispelijk werkende module of ligt de reden van het niet decoderen misschien in het feit dat de Aston software 2.22 heeft en is die bug (?) verholpen met versie 2.23?

Alvast mijn dank voor jullie reactie(s)
Met citaat antwoorden
Oud 13-12-09, 21:12
orient express's Avatar
orient express orient express is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 08-11-08
Standaard

Heb dezelfde HC8100 maar dan de euroversie. De Aston heeft het altijd goed gedaan met v1.19. Toch heb ik de laatste tijd met zappen het probleem dat via de digitale geluidsuitgang SPDIF het geluid weg blijft, ook na upgrade aston V2.23 (probleem ligt mogelijk bij sw van homecast) Coderen en decoderen opnames geen enkel probleem. Kijk voor de benelux versie naar het forum van homecast NL, hier zijn best veel tips.
Alhoewel HC zelf stelt dat de benelux versie niet hetzelfde is als de euro (duitse) versie, kun je aan de websites zien, dat veel uit dezelfde bron komt.
HC nederland is sinds mei dit jaar niet aangepast, het forum geeft wel aktuele antwoorden. Het Duitse forum is niet veel beter qua aktualiteit, het forum is daar momenteel rustig. Overeenkomst van euro en benelux is wel, dat BEIDE schreeuwen om nieuwe sw. Uit meerdere reakties lijkt het erop dat uit Korea weinig gedaan is aan ontwikkeling van de beide sw versies. Onlangs zijn er nieuwe topmensen gekomen ( om de boel uit het slop te trekken ? ) dus is er weer hoop op verbetering van de sw.
Met citaat antwoorden
Oud 15-12-09, 17:34
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door roymarja Bekijk Post
Hallo,

Sinds de aanschaf van deze ontvanger d.d. juli '09 heb ik last van het verschijnsel dat de 8100 met de meest recente Mediaguard module vastloopt op de gecodeerde zenders wanneer tevoren flink gezapt is bij de "vrije jongens".
Stroomloos maken of de module ontgrendelen en vervolgens in de schacht terugduwen is dan de enige remedie.

OP het Homecast-forum kreeg ik de tip de Astoncrypt-cam te gebruiken en i.d.d. met die module lijkt alles goed te gaan.
Héél soms wel maar meestal gebeurt er niets en staat het te decoderen programma dan dubbel op de hdd!

Ik ben dus nu gedwongen de modules veelvuldig om te wisselen al naar gelang het kijk/opname-gedrag.
Dit heen en weer geschuif komt de eigenlijk CD-smartcard natuurlijk nooit ten goede.

Wie heeft eventueel de verlossende tip voor een wel onberispelijk werkende module of ligt de reden van het niet decoderen misschien in het feit dat de Aston software 2.22 heeft en is die bug (?) verholpen met versie 2.23?

neem eens contact op met astrasat.nl
Met citaat antwoorden
Oud 20-12-09, 23:29
mentink mentink is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 20-04-08
Smile

Citaat:
Origineel gepost door roymarja Bekijk Post
Hallo,

neem de homecast module rev 10a werkt uitstekend.
neem even contact op met astrasat.
Met citaat antwoorden
Oud 09-01-10, 11:14
Regelmatige deelnemer

Standaard

Hallo,

Op mijn draadje kan een slotje.
Intussen heeft Homecast na 7 (!) maanden nieuwe firmware uitgebracht en het decoderen m.b.v. de -naar 2.23 geüpdate- Astoncrypt lukt weer!
Daarvoor in de plaats hebben nieuwe bugs plaatsgemaakt voor (verholpen) oude.
Maar ach daaraan gaan alle PVR's mank is het niet?

Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat antwoorden
Oud 09-01-10, 23:12
freak'n sat freak'n sat is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 09-01-10
Standaard

zie ook myhomecast.nl / bel astrasat.nl , mijn problemen zijn gelukkig allemaal verholpen met de nieuwste sw release.
Met citaat antwoorden
Oud 12-01-10, 22:58
Regelmatige deelnemer

Standaard

Gelukkig voor jou freak'n sat!
Maar het Homecast-forum spreekt (andere) boekdelen die ik helaas uit eigen ervaring maar al te goed kan bevestigen.
Elke nieuwe firmware schijnt tot nu toe weer nieuwe bugs (die voorheen verholpen bleken) in het leven te roepen....
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen met Homecast 8100 CD frankjean HDTV satellietontvangers 7 12-07-10 11:44
Iemand ervaring met de HS Homecast 8100 PVR CI CD? Satellietpiet HDTV satellietontvangers 49 20-01-10 09:21
Welke CI Module voor mijn Xtreme? bullseye Algemene vragen satellietontvangst 2 07-12-08 08:59
Welke versie Aston-dual in Homecast 8100 Trulli HDTV satellietontvangers 3 10-06-08 16:23
Nieuwe firmware 1.05.5.A voor Homecast HS 8100 HDTV PVR Jarco Kriek HDTV satellietontvangers 5 15-04-08 21:59

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 13:45.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine