Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Mediaguard CI module

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 29-03-12, 10:04
Ton.nl Ton.nl is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 28-03-12
Standaard CI module + Philips PFL8606

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Als dit op de verkeerde plaats staat dan mogen jullie (mods) het natuurlijk verplaatsen!

Mijn vraag betreft de nieuwe Philips PFL8606 televisie van mijn ouders, ism de CI module van Canaldigitaal.

In mijn ontwetendheid (zelf heb ik al jaren Ziggo) heb ik bij de nieuwe TV ook meteen een CI module gekocht, omdat ze dan van dat lelijke extra kastje af zouden zijn.

Na bellen met de klantenservice van Canaldigitaal vertelde een medewerker mij dat Philips TVs niet gecertificeerd zijn, en dat hij er dus ook niets nuttigs over kon zeggen.

De dag erna heeft mijn moeder opnieuw gebeld, ditmaal met de vraag of we de CI module konden retourneren. Tot onze verbazing kreeg ze een technische man aan de lijn (monteur), hij gaf aan dat de CI module WEL zou moeten werken met Philips tvs.

Kan een van jullie misschien meer duidelijkheid scheppen in deze zaak??
Als ik (met de CI module in de TV) zenders wil gaan zoeken moet ik kiezen tussen DVB-T of DVB-C, en bij C moet ik ook nog een kabelfrequentie opgeven. Aangezien ze geen kabelaansluiting hebben heb ik uiteraard daar niets ingevuld. Bij allebei de instellingen wordt geen enkele zender gevonden, dus OF ik doe iets verkeerd, OF de CI module werkt niet samen met de Philips TV. Ik dacht dit laatste, maar als een monteur van Canaldigitaal beweert dat het wel zou moeten werken....

Alvast dank voor jullie reactie!!
Oud 29-03-12, 10:09
Satlovers Satlovers is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 04-03-09
Standaard

Het is belangrijk om te weten om welk type het precies gaat, de 40PFL8606K heeft een Sat tuner aanboord de 40PFL8606H niet.

Aangezien je kunt kiezen tussen T en C ben ik bang dat het een 40PFL8606H is

Laatst aangepast door Satlovers : 29-03-12 om 10:10
Oud 29-03-12, 10:15
Marc_Sim's Avatar
Marc_Sim Marc_Sim is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 17-06-08
Stuur een bericht via MSN naar Marc_Sim
Standaard

Citaat:
Als ik (met de CI module in de TV) zenders wil gaan zoeken moet ik kiezen tussen DVB-T of DVB-C, en bij C moet ik ook nog een kabelfrequentie opgeven.
Beste Ton.nl,

Ik ken dit toestel niet - Indien het niet voorzien is van de DVB-S mogelijkheid (S van satelliet) moet u verder het 'bakje' gebruiken - Zie daarvoor de handleiding of even verder zoeken in de 'digitale menu's'.

Grt, Marc.
Sleutel #11 altijd bijdehands
Oud 29-03-12, 10:18
Ton.nl Ton.nl is offline
Nieuwe deelnemer

Standaard

Excuses voor mijn onduidelijkheid:

Het gaat om de:

Philips 46PFL8606H12

En inderdaad is er geen keuze voor een DVB-S.

Echter: waarom verteld de monteur (van nota bene Canaldigitaal zelf) dan tegen mijn moeder dat het bij deze TV dan wel moet werken... Ik snap het niet meer...

Maar bedankt voor de snelle antwoorden!!

EDIT:
Beste Ton.nl,

Ik ken dit toestel niet - Indien het niet voorzien is van de DVB-S mogelijkheid (S van satelliet) moet u verder het 'bakje' gebruiken - Zie daarvoor de handleiding of even verder zoeken in de 'digitale menu's'.

Grt, Marc.

Wat bedoelt u met 'bakje'?? Is dit het losse kastje wat ze al jaren gebruiken (met de oude TV)?

Laatst aangepast door Ton.nl : 29-03-12 om 10:20
Oud 29-03-12, 10:21
Satlovers Satlovers is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 04-03-09
Standaard

1 oplossing terug naar de winkel en proberen hem om te ruilen voor een K versie.

De CD medewerker heeft waarschijnlijk ook niet verder gekeken dat zijn neus lang was, en alleen naar het eerste deel van het type nummer gekeken, of er vanuit gegaan dat je ouders duidelijk wisten een TV met DVB-S gekocht te hebben.
Oud 29-03-12, 10:25
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

Je kunt het zien aan de achterkant van het toestel..
Als er een ingebouwde sat tuner in zit, zit er een schroefdraad aansluiting..

Ik kan even geen duidelijk plaatje vinden, maar voor het idee even een wandcontactdoos:

Als er aan de achterkant een aansluiting zit zoals bovenaan, zit er een sat tuner ingebouwd.
Als je alleen een aansluiting ziet, die er uitziet zoals de rechter (maar dan uitstekend) zit er geen sat tuner ingebouwd.

/edit
je weet het dus al haha

waarschijnlijk heeft de monteur bedoeld dat HD wel moet werken..
Maar dan wel met een losse HD sat ontvanger.

Laatst aangepast door Fer : 29-03-12 om 10:27
Oud 29-03-12, 10:36
Ton.nl Ton.nl is offline
Nieuwe deelnemer

Standaard

Allemaal bedankt voor jullie gelukkig wel eenduidige antwoorden.
Dit bevestigt helaas wat ik al vermoedde. En dus zal het losse kastje nog niet in de kliko verdwijnen...
Fijn dat dit forum snel en efficient werkt! (en niet voor 15cent/minuut tegenstrijdige info geeft ;-) )
Oud 29-03-12, 18:15
flyingdutch flyingdutch is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 12-05-09
Standaard

de K versie van philips word officieel ook niet aangeboden voor de nederlandse markt en is bedoelt voor o.a de duitse markt.
natuurlijk is verkrijgen van goederen op vandaag makkelijk om dus een K versie ook hier te verkrijgen, het gaat dan om import tv toestellen.
Werken doet het wel maar niet aan te bevelen.
Omdat je bij wijzigingen de hele satelliet moet scannen en daarna nogeens de kanalen goed gaan zetten.
Deze tv heeft niet fastscan aan boord waardoor je binnen een minuut je tv van nieuwe lijst kunt verzien.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 15:09.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine