Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Topfield

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 13-02-12, 14:11
jorist jorist is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 03-09-06
Exclamation Topfield is uit de gratie, of niet?

Er is een tijd geweest dat in elke sat-winkel de topfield als eerste aangeprezen werd. Nu vindt men deze ontvangers nergens nog in de aanbieding. Is dat merk van de aardbol verdwenen? Of niet goed genoeg meer? Ik kan aannemen dat er gebreken in zitten. Vooral teletext is een ramp. Maar het beeld is, naar mijn smaak, stukken beter dan de kabel.
Oud 13-02-12, 17:23
hans2's Avatar
hans2 hans2 is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-03-08
Standaard

uit de gratie is persoonlijk denk ik.hier in ieder geval niet.en ook geen problemen.
en beter beeld als de kabel.....??een beetje afhankelijk van welke hd-zender je bedoelt.
dat heeft meer met het uitzenden op provider-niveau te maken,dan met ontvangst op consumenten-niveau.
Oud 14-02-12, 13:24
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door jorist
Er is een tijd geweest dat in elke sat-winkel de topfield als eerste aangeprezen werd. Nu vindt men deze ontvangers nergens nog in de aanbieding. Is dat merk van de aardbol verdwenen? Of niet goed genoeg meer? Ik kan aannemen dat er gebreken in zitten. Vooral teletext is een ramp. Maar het beeld is, naar mijn smaak, stukken beter dan de kabel.
Tja als Topfield liefhebber moet ik hier toch wel even op reageren
Je hebt gelijk dat Topfield niet veel nieuws bied odm, en dat ze(handelaren) liever een linux doos verkopen. Maar je klaagt over slechte teletekst, hoezo...die werkt hier(Topfield 5500pvr en 7700hsci) prima. Als je geen teletekst hebt via HDMI dan kan het kloppen, maar dat probleem hebben alle merken. Teletekst via hdmi gaat niet omdat dat het beeld digitaal is opgebouwd. Maar je kun dan wel weer de ingebouwde teletekst van de Topfield gebruiken, die is wat trager dan de TT van je ontvanger omdat de Topfield wat minder tt geheugen heeft als je tv. Je zegt dat het beeld beter is dan van de kabel, ik zeg het anders, idd het beeld van de Topfield is beter dan van andere satellietontvangers, maar het HD beeld van de(Ziggo) kabel is nog beter Ik zweer nog steeds bij Topfield met een Aston ci module, echt probleemloos

Laatst aangepast door Lampje : 14-02-12 om 13:33
Oud 05-04-12, 12:29
Hadrian Hadrian is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Ik denk dat Topfield vooral met HD toch een beetje de plank heeft misgeslagen.
De TF7710HDPVR had veel beloftes, maar uiteindelijk werkt het apparaat niet zoals het zou moeten.
De 7700 HSCI kon veel, was sneller, maar had maar 1 tuner. PVR-functionaliteit werd weggemoffeld.

Zo verlies je al gauw het vertrouwen van de consument. Zeker het ontbreken van Taps (1 van de redenen dat topfield zo populair was) in de eerste HD ontvangers was een tegenvaller. De beeldkwaliteit bleef echter onovertroffen, maar dat was op het laatst het enige waarvoor je nog een topfield kocht.

Met het nieuwe model intvanger dat in NL officieel niet eens geleverd wordt, is veel goed gemaakt. Alleen waren ze gewoonweg te laat. Iedereen die HD wil, heeft al een ontvanger, al dan niet via een combi-aanbieding van CanalDigitaal.

En dan hebben we het nog niet eens over de Linux-ontvangers. Ik heb mijn TF7710HDPVR naar de slaapkamer verhuisd, en beneden nu een Vu+ staan. De 7710 boven draait nu Enigma2, zodat ik met één kaart zowel boven als beneden naar mijn hele abonnement kan kijken. Mijn 7700 HSCI staat momenteel op Marktplaats.

Bij mij is Topfield dus enigzins uit de gratie, zeker na hun belabberde support op de TF77xxHDPVR. Gelukkig kan daar nog Linux op. Had Topfield zelf al moeten doen.
Oud 05-04-12, 13:16
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
De 7700 HSCI kon veel, was sneller, maar had maar 1 tuner. PVR-functionaliteit werd weggemoffeld
@Hadrian, die 'pvr ready' is niet weggemoffeld en heeft er standaard nooit op gezeten, die is pas functioneel geworden na sw versie 072, tevens de beste hikvrije sw. Hij speelt hier al heel wat jaren naar volle tevredenheid met idd een super goed beeld. En ja toen je de 7700HSCI kocht wist je toch dat dit een single tuner was en niet de mogelijkheden en voordelen van het opnemen van meerdere zenders had zoals bij een twintuner

Laatst aangepast door Lampje : 05-04-12 om 13:25
Oud 05-04-12, 19:45
hans2's Avatar
hans2 hans2 is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-03-08
Standaard

Ik denk dat Topfield vooral met HD toch een beetje de plank heeft misgeslagen.
De TF7710HDPVR had veel beloftes, maar uiteindelijk werkt het apparaat niet zoals het zou moeten.

wat een onzin.apparaat werkt probleemloos.
misschien het apparaat eens gebruiken zoals het bedoeld is?een ontvanger is een ontvanger, en nu eenmaal geen mediaspeler of pc.
Oud 05-04-12, 22:14
Hessel Hessel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 07-08-09
Standaard

Citaat :
wat een onzin.apparaat werkt probleemloos.
misschien het apparaat eens gebruiken zoals het bedoeld is?een ontvanger is een ontvanger, en nu eenmaal geen mediaspeler of pc.

Ben het volledig eens met dit commentaar van Hans 2, hier valt verder niets aan toe te voegen !

Gr. Albert
Oud 10-04-12, 08:12
Regiowebshop Regiowebshop is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 23-09-08
Standaard

Topfield doet op de satelliet markt voor Nederland niet meer mee.
Sinds Rebox de importeur is geworden is het met de software en garantie gevallen helemaal mis gegaan.
De winkeliers kunnen er niet meer van op aan en vertrouwen deze ontvanger ook niet meer.
Oud 10-04-12, 08:31
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Gelukkig doet Rebox zelf ook niet meer zo mee, de sw is om te janken
Oud 10-04-12, 08:41
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

De sw van mijn Rebox doet het anders prima @Lampje.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 15:05.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine